Review Himalaya Nourishing Skin Cream






REVIEW HIMALAYA NOURISHING SKIN CREAM

Worth it or not?

Hello and assalammualaikum. Welcome back to my blog guys.

Finally setelah sekian lama tak update blog sebab takde idea,

today aku muncul kembali ye anak-anak.

Based on the title, harini aku nak buat satu review iaitu Himalaya Nourishing Skin Cream.

Not further ado, let's check it out!





Alkisahnya begini, bulan lepas, aku punya pelembab dah habis. So, dah alang-alang masa tu gi Watsons, baik aku cari moisturiser baru.

Aku ni rajin baca twtkecantikan kat twitter tu.

Pernah lah jugak came across dengan Himalaya Nourishing Skin Cream ni. 

Kebetulan, tengah sale pulak tu. Ternampak pulak Himalaya Nourishing Skin Cream.

Apalagi terus belilah. Bila masa lagi nak beli kalau bukan time sale kan ?

:P

Packaging



Sebenarnya, aku tak beberapa suka dengan packaging dia. At least for me, the packaging quite bulky and not suitable kalau nak pergi travel.

I lebih prefer kalau dia dalam tube, so tak payahlah nak celup-celup jari dalam jar tu sebab unhygenic.

Texture


According to their website, Himalaya Nourishing Skin Cream ni suitable for all skin type.

Tekstur dia very creamy and very hydrating. Dry skin will love it. Tapi, for my preference, aku ni kan oily skin, so agak tak sesuai bagi aku.

Sebab bagi aku tak cukup hydrating for oily skin. (You know what I mean...)

But, aku suka pakai masa malam hari as a sleeping mask.

Pakai tebal-tebal sikit and voila!

Next morning your skin will be hydrated.

Himalaya Nourishing Skin Cream  ni general-purpose cream tau. So, boleh pakai dekat muka and body. 

Aku suka pakai cream ni dekat my body sebab my body's skin a little bit dry. Kadang-kadang aku pakai cream ni dekat rambut. Konon-kononnya macam finishing creamlah lepas style my rambut :P


Bau Himalaya Nourishing Skin Cream ni wangi tau.  At first aku tak suka sebab herba sangat bau dia. Tapi lama-lama okay jer. Hihihi




As you can see, Himalaya Nourishing Skin Cream ni memang fast absorbing dan tak rasa melekit pun. Wish is, I like it.


Price

Harga dia amatlah drugstore friendly ye gais.

50 g RM 18.95 (Watsons)

150 ml RM 35.51 (Hermo)

Overall

I kinda like it. Tapi aku lebih prefer pakai as body lotion and sleeping mask. Kalau untuk pakai masa morning aku tak berkenan sangat.

Sebab dia wangi dan fast absorbing so aku rasa, product ni okay. 

Harga pun takdelah sampai tahap poket aku rabak.

Repurchase?

Maybe not. 

Bukan sebab tak suka, tapi aku yakin, ada produk yang lebih okay untuk kulit aku ni.  Hihihi

That's all guys.

See you in the next entry 


Do you guys want to purchase this?

or

What is your feeling about this product?

Comments

  1. Saya tak pakai apa2 cream or lotion for my body or hair.so i will not purchase itπŸ˜‚..macam tk menjaga body sendiri lak kan..ngeh3...saya fokus on muka je dulu,sebab di usia sekrg mudh breakouts..hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe, fokus satu-satu. Janji setiap hari mandi.
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
    2. HAHAHA.. haa betull janji mandi setiap hari.

      Delete
  2. wow i can try one. thanks for sharing :D

    ReplyDelete
  3. Kalau nak topup moisturiser mesti tengok yang lain dulu padahal dah ada yang sesuai dengan muka.
    Tapi tulah, packaging tak kena dengan brand. haha Nampak macam gel rambut punya packaging.
    Well, it's affordable, what can we expect right?

    Do you mind if I ask, what was your previous moisturiser? The one that you really like using on your skin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah, sampai sekarang tak jumpa2 lagi moisturiser yang betul2 saya suka. Tu yang asyik tukar2. Maybe lepas ni nak try bio essence or apieu.

      Delete
  4. produk himalaya yg saya gune cume pelembab muka jee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pun saya baru first time guna himalaya. Orang kata pencuci muka dia best.

      Delete
  5. uishh masuk hermo je habis dia markup habis habisan xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha takdelah, yang kat Hermo tu saiz dia besar sikit. Yang kat watsons tu kecik je. Ada yg saiz 150 ml tu, tapi tak jumpa pulak harga dia πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
  6. mcm menarik untuk try, harga pon xla mahal mne

    ReplyDelete

Post a Comment