Saturday, 9 May 2015

Cara Nak Elak Salam dengan Lelaki



Ehehehe,hari ni aku nak share macam mana nak elak salam dengan lelaki terutamanya SEPUPU hang tu.

Masa ramai ramai kumpul,makcik,pokcik dan sesiapa jelah biasanya time hari raya.Iye dok?Yelah time tu jelah nampak muka depa.Huhuhu.Bila sedara mara datang opekos lah diaorang nak salam kita,tapi kita tahukan mana boleh salam sepupu kita.bukan sepupu je tau,ada yang makcik/pakcik korang yang takleh salam. Yang tu korang carilah kat google.Uhuhuhu

Aku faham,kalau diorang nak salam kita cuba elak kan.Tapi kalau dah takleh lari,takkan tak nak salam pulak,kang ada juga kata kuangjo pulak. Siapa pernah kena dilemma macam aku ni??Ada tak?Hhahahahaha. -_-

Habis tu nak buat macam mana ek.Aku dah banyak kali kena,rasa macam  ehh lu ni pehal bro...nak salam gua bagai.Dushhh...

So,ini adalah cara yang aku pakai.Kadang kadang tak berjaya pun...


  • Jangan pandang muka diorang!Jangan buat eye contact langsung.Well,aku pernah buat dan akhirnya berjaya.Kekekeke
  • Jangan senyum dengan diorang buat muka kelat.Ni pun sama,secara automatik diorang tak nak salam kita sebab muka macam nak kena makan penampo.Hahahaha.Bukanlah niat nak kuangjo,habistu nak buat macam mana.
  • Kalau nampak diorang dari jauh,cepat berdesup larikan diri.
  • Buat buat sibuk.
  • Acah acah main phone.
  • Sorok dalam toilet.
  • Kalau terpaksa gak,tak leh lari,salam dengan berlapik.Lapik dengan handsock/lengan baju korang.
  • Cakap ada wuduk,nanti batal kang...
Yang tu jelah aku leh kongsi.Tapi sat ada lagiii...

Mungkin korang boleh terinspirasi and prepare for the worst muaahahhahaha.
oklah tu je,moga bermanfaat.
bye!




No comments: