Friday, 21 February 2014

Tips Nak Kurus





ASSALAMUALAIKUM! 
Tak jawab dosa!

Hari ni,aku nak kongsi tips macam mana nak kurus dengan cara yang selamat,jimat dan di jamin berkesan.*kening kening*Aku nak bagitau ni pun saja saja,almaklumlah tak de kerjalah katakan.Sebenarnya aku ni bukanlah kategori wanita yang kuruih,Aku ni kategori yang tengah tengah,sederhana.Tak kurus sangat,tak gemoks sangat.Walaupun aku berbadan kecik,tapi aku kuat makan...om nom nom... .Aku ni bukanlah suka diet berdiet sangat sebab aku ni jenis tk tahan tengok makanan yang enak enak di hadapan mata.huhuhu.
Walaupun aku tak berdiet,tapi aku masih nak bagi tips kat korang semua.

  • Kena breakfast!Orang fikir breakfast ni tak penting.SALAH!breakfast ni penting tau untuk bagi kita tenaga selepas bangun tidur.Dah nama tidurkan?Kalau dah tidur tu,maksudnya korang tak makan apa apa.So mulai hari ni kena breakfast.
  • Makan kerap.Aik?macam mana nak diet kalau asyik makan kerap jerk..Hehehe,maksud aku makan kerap tapi dalam kuantiti yang sedikit.
  • Kurangkan nasi,lebihkan sayuran dan buahan.
  • Minum air 2 liter sehari.Buang toksik dalam badan
  • Senam seminggu 2 kali/tiap tiap hari.Joging ke,main tali skiping ke,badminton ke,bola tampar,joget joget.whatever asalkan keluar peluh.
  • No junk foods.Nk makan gak,boleh..tapi sekali sekala ye sayangku.
  • Makan makanan yang berkhasiat.
  • Tidur yang cukup.
  • Kurangkan makanan yang bergoreng,berlemak dan banyak garam serta perasa.
Ok,banyak tak aku bagi tips?Banyak kan?So korang bolehlah praktik kan selepas ni kat rumah yer.Ok bye bye.Adios my fwens!Love you ollz so much


1 comment:

kedaivitaminfatimah said...

perkongsian yang menarik. ramai yang ambil mudah terutamanya mengenai kepentingan bersarapan ni. kalau nak langsing, syaratnya kena sarapan.