Saturday, 1 February 2014

Cara Untuk Tenangkan Diri :)

Sabtu
1 Jan 2o14


Yuhui apa kabar korang semua.Dah lama aku tak wat entry baru kan.Dah berhabuk dah blog aku ni.*tiup habuk.Hahaha gambar BIG BANG tu tiada kaitan dalam entry ni.hihi.Sejak dua menjak ni,tuan punya blog ni dah mula minat big bang.Dah tau dah BIG BANG ni memang dah lama ada.Tapi tak minat.Ni semua gara gara kawan aku yang bernama Hikma.hihi.Dia ajak aku tengok satu video ni ha.Kalau KPOPERZ yang kat luar sana tu yang dah lama minat Kpop mesti dah tengok video ni.Pasal ayat gua terbelit der? O.o


Lawak siak aku tengok video ni.Korang tengoklah sendiri video ni.Dah tengok nak tengok lagi pon boleh.Trimas juga kepada Hikma and Running Man kerana telah membawa virus KPOP masuk dalam diri aku.Miahahaha.Tahun lepas baru kena virus ni.Lepas tu makin melarat.


Itu dia mukadimahnya.Panjang gila nak mampos kan?Sebenarnya aku nak bagitau macam mana nak tenangkan diri daripada marah atau tak puas hati.Ini cara akulah.Sejak aku minat KPOP ni adalah kakak aku ni suka menyakitkan hati aku.Marah tu memanglah ada kan.Aku ni senanya org yang cepat naik angin.Aku tak suka bila ada orang suruh aku buat itu buat ini bila aku tengah khusyuk.Peratus aku nak bertenang ni senanya 40%  jer.Sebab aku susah nak kontrol kemarahan.Hurm.Paling aku benci ialah orang yang mencaci dan menghina aku suka KPOP.Entalah,aku tak suka orang bash aku sebab aku suka something.BTW,don't be sakai k.Ni hadiah untuk orang yang suka mencaci aku.

Sumber Twitter.

Nak marah?Marahlah der.To ollz readers jangan terasa sebab korang tak de kena mengena dalam hal ni.So,meh lah kita tengok Cara Nak Tenangkan Diri

  • Tarik nafas dalam dalam.
  • Tak yah layan,kalau perkara kecik,Kalau bagi korang perkara besar,suka hati koranglah.
  • Bersabar
  • Ambil wuduk.
  • Istigfar
Tapi kalau dah sampai nak bertumbuk tu,pastikan sebelah ko ada kawan,Suruh dia tahan ko nak tumbuk orang tu.Tapi kalau kau dah bertukar jadi Hulk,dan tak dapat ditahan,tu aku tak tau.Tapi sebaik baiknya cuba tahan perasaan tu.Kalau aku tarik nafas dalam dalam gan istigfar.In Sha Allah ,mustajab punya.Oklah,sampai sini jer.





No comments: