Thursday, 26 December 2013

Cara Pemakaian Tudung Yang Betul

Khamis
26 Dec 2o13

Hai korang hari ni aku nak cerita pasal PEMAKAIAN TUDUNG YANG BETUL
Zaman sekarang ni dah banyak dah setail tudung.Yang berbelit lah,turban lha macam macam senang cakap.OK.Korang pakai tudung kan?Pakai kan? Cer tengok setail apa korang guna.Belit belit sampai sesak nafas?Atau belit belit sampai tak tutup dada? opsss~So,macam mana tu?Pakai tudung,tapi tak sempurna.Sekarang ni orang pakai tudung tapi tak sempurna.Aurat wanita adalah tutup semua,kecuali kedua tapak tangan dan muka.Tapi sekang ni orang tak hiraukan dah.Yang penting gaya tudung yang menawan tanpa menghiraukan aurat yang sudah ditetapkan oleh ALLAH.You're wrong lady. :') Bertudung itu baik,tapi tukarlah stail tudung anda tu.Labuhkan depan belakang.That's more better.Ok disini orang ada berapa tip cara pemakaian tudung dan baju yang betul.Buat pelan pelan yer

  • Pakai stokin
  • Pakai handsock
  • Pakai baju yang labuh,longgar dan tidak jarang
  • Cuba pakai seluar slack
  • Tudung yang panjang dan tidak jarang.
Ok,itu jelah orang boleh bagi.Kita nak berubah,hiraukan 'langau' yang berada di sekeliling anda.Ok kalau dah pakai tudung labuh,better pakai purdah.Siyisli.Aku suka tengok orang pakai tudung labuh dan berpurdah.Tenang je tengok mereka.Sedap mata memadang.Bagi orang yang tak pakai tudug tu,cubalah perlahan lahan berhijrah.InshaAllah jika anda berhijab anda akan rasa tenang dan selamat.
















Lagi satu tolong jangan pakai LEGGING Tau tak legging tu membalut aurat.Dahla ketat.Tak ke malu bontot awak tu tu nampak.Nampak bentuk spender  tu.Murah memang murah.Tapi fikirkan dari segi aurat.





Ok sampai sini jer entry kali ni.Sorry kalau ayat aku ni kasar.Aku tahu aku bukan insan sempurna.Doakan aku supaya aku pakai tudung labuh.Aku tulis entry ni pon aku dah cermin diri sendiri.Aku tak menutup aurat dengan sempurna.k bye.

No comments: