Thursday, 11 July 2013

PUASA MENGUJI KESABARAN.


SELAMAT BERPUASA.




Allhamdullilah,akhirnya dah 2 hari dah umat Islam berpuasa.Rasa macam cepat sangat masa berlalu dan tak sangka,aku bertemu Ramadan lagi.Syukur kepada ALLAH.Hari ni aku puasa penuh dengan dugaan.Bukan aku jer tapi korang juga kan? pffftttss.
Tak pasal-pasal petang tadi perut aku  masuk angin,
Adoyai.Sabar jelah.Tapi kan puasa ni mengajar kita erti kesabaran.
*sabar sebahagian daripada iman.
Petang tadi dah la ada penyampaian hadiah.Tak mahu aku pengsan~
*tidur la tu*
Dengan enaknye aku landing atas peha kawan aku.
huhuhuhuhu
heaven gilak!
ni pasal kes perut masuk angin~
Walauapa pun,aku tak boleh blah masa berbuka puasa.
Kat Malaysia ni,amalan membazir makanan memang dah sebati yer.
Orang yang nak berbuka 2/3 orang jer.Tapi makanan macam kenduri kahwin dah.
Tak habis di buang-buang.Orang lain,berebut-rebut nak makan,kita pulak buang makanan.
*membazir itu amalan syaiton!!
Oklah korang penat jer aku membebel ni.
hehehehe.
Tak suka aku membebel?Anda boleh  pergi main jauh.
Bubye~