Tuesday, 11 June 2013

TIP-TIP MENJADI INSAN YANG MATANG

''Wei cubalah jadi matang sikit?Peragai macam budak kecik jer''


Pernah ditegur sebegini?Mesti pernah kan?Kalau tak pernah senyap jer.hehehheMesti kita terasa kan?
Yelah umur dah besar panjang,peragai macam budak kecik.memanglh orang kureng  suka kan?
Tapi kalau peragainya semula jadi macam tu,tak ley buat apa-apa.Tapi aku rasa aku pun lom matang lagi.*cough.Di sini ada beberapa tip,dipersilakan lah tengok~

TIP-TIP MENJADI MATANG

  • Bergaul dengan orang matang.Nescaya mesti korang akan menjadi matang.Sebab kita dah terikut dengan cara diowang.Contohnye kalau bergaul dengan budak baik,kita pun jadi baik.Tak gitu?
  • Menukar imej pakaian yang kebudak budakan kepada lebih remaja sikit.*sikit jer tak banyak pon.*
  • Membuat perkara yang berfaedah,seperti membaca buku.Jangan pulak main ting-ting pulak.Lain cerita kalau ingin mengimbau kenangan.sekali sekala apa salahnyer.Tapi dak kecik zaman sekarang nak ke main ting-ting?Budak kecik zaman sekarang dah pandai main henpon woo!
Ok la,sampai di sini saja.
Ada kekurangan minta mahap yer
*Aku dalam proses ingin menjadi matang.



No comments: